Saturday, May 30, 2009

30 Mei 2008- Penataran Ilmu @ PTPL

Taati Suami Bawa Ke Syurga, Sayangi Isteri Suruhan Agama



Amacam dengan tajuk kat atas... ha... ni la tajuk yang aku dengar masa majlis penataran ilmu kat PTPL.. tempat kerja aku pagi tadi.. penceramah yang memberi talk pasal tajuk ni, Prof. Dr. Juanda... ala.. mufti Perlis tu kot? aku pun x sure dia mufti mana.. tapi dia memang selalu buat talk kat PTPL. Sebulan sekali adala kot... aku bukan nak ceriter pasal Dr Juanda tu, tapi tentang pengisiannya... Adoi.. banyak betul intipati ceritanya... pasal pengorbanan rasullah Muhammad, isteri2 baginda dan banyak lagi.. ni kira "refresh"kan otak aku tentang peranan dan tanggungjawab aku sebagai seorang isteri bagi En Asrul Baharom.. he..he.. dah 4 tahun beb... last skali aku dengar pasal peranan dan tanggungjawab suami isteri pun masa lepas aku diakadnikah oleh tok kadi.. korang kira la.. dah beratus hari or ribu hari aku jadi bini en asrul ni...


ha..ha.. baru aku sedar semula, kekadang aku ada buat salah kat laki aku ni... bukanlah sampai main kayu tiga..empat atau sepuluh... erm, salah satunyer yelah, kalo nak pegi ronda2 lepas keja, jarang aku bagitau dia... ye la... kalo bagitau dia.. mesti dia nak ikut.. bukan x kasik ikut.. aku malas nak patah balik umah dan amik dia lak... he..he... ni kes kereta manual la.. kena hadap jalan jam pulak... sakit kaki la... (ha..tu alasan je tuh!)


lagi satu, aku ni suka merajuk.. (bak kata orang Negeri 9- CEMONG).. nak pulak time2 PMS... macam memula bercinta lak... satu hal laki aku kena pujuk... (ha..itu mengada2 jer lebih).. apapun aku akan cool balik dengan sendirinyer... erm.. sekarang dh kurang merajuk dah... penatla merajuk ni... hua..hua..hua...


berbalik semula tentang ceramah dr Juanda tu... best la.. first time aku dengar ceramah aku x tido... 2 jam 1/2 tau... mata aku ok jer.. ye la... dr juanda ni kelakar la gak... ada gak smash2 pasal politik negara kita ni... oooops... sikit2 je... x la teruk sangat... itu semua KEBENARAN... negara ni kan DEMOKRASI... (ye ker?????)


ok la... esok abang ipar aku nak nikah... aku nak siapkan hantaran2 yang diamanahkan... nanti dalam entri, aku upload gambar2 hantaran ... mana tau korang nk tempah pulak... he..he... sebenornya aku x buat semua... kawan aku (chef muzzamir) yang buat... aku tolong amik gambor je....

ok... adios...

2 comments:

  1. wahhh..mesti awal datang ceramah nih.. mesti duk depan nih.. dah tak duduk belakang2 nih...

    ReplyDelete
  2. majok konon..poyo nyer..sian teta...(aura suh gua taip cam nier...symp jer...)

    ReplyDelete