Thursday, May 28, 2009

PTPL-KUANTAN-CHERATING-KUALA TERENGGANU-BESUT


Terengganu darul Iman


PTPL-KUANTAN-CHERATING-KUALA TERENGGANU-BESUT


Pantai Timur... erm.. agaknyer tahun 2009 ni telah ditakdirkan aku dan suami round-round pantai timur kot?.. apa taknyer... awal2 tahun lagi aku dah pergi ke terengganu... ni pertengahan tahun pulak aku pegi lagi ke terengganu... lagi jauh... sampai ke besut lagik!... bukan aper, ni menjalankan amanah yang diberikan oleh co-boss aku.. Chef Wan... (sehingga blog ni ditulis, chef wan dan keluarga difahamkan sedang bercuti di Padang- Indonesia)... aku ditugaskan untuk visit student kat hotel2 yang diberikan dibawah:

1) Ri-Yaz heritage

2) Bukit Keluang Resort

3) Legend Resort

4) Holiday-Villa Cherating

5) Hyatt Regency, Teluk Chempedak


ha..ha.. tugas aku ialah, jumpa student dan HR exec... kalo ada la.. kalu x der, aku drop by dan pass kan souvernir PTPL... ala... saje je nak spot sheck student..mana tau ada yang mengulau ke.. ponteng ke... ye la.. nak jugak jaga nama kolej aku ni kan?.. Biorla student2 yang dah grad nanti yang kerkualiti tinggi!

Ni gambar gambar sepanjang aku ada kat sana...


Salah satu masjid kat sana- Wakaf Tembesu Mosque


Bazaar Warisan- Berdekatan dengan Pasar Payang




Ni AKU- sedang menunjukkan Huruf "N" yang tertinggal dalam perkataan "RANTAU ABA_G"...





Nampak tak? BADARAYA WARISAN PESISIR AIR....




Gambar diambil dari jeti ke seberang takir--kelihatan Hotel Ri-Yaz Heritage dalam kesamaran mentari petang...


Terliur tak? Comfort food di terengganu... Keropok lekor

Buat masa ni...takat ni dulu la... nanti aku cerita lagik pasal kenangan2 aku kat sana... jumpa lagik!

No comments:

Post a Comment